Illustrator
Barbara de Wolf
1
Tilburg: Zwijsen, 2011
[28] p. : ill.
9789048708802 (hardback)

Deel uit de serie 'Boeken vol versjes'* voor beginnende lezers, die aansluit bij de kernen van de in het onderwijs veel gebruikte methode 'Veilig leren lezen'. De kleurige, vierkante uitgave met prentenboekuiterlijk en felroze omslag oogt heel aantrekkelijk. Ook de collages in het binnenwerk dragen daartoe bij. De zestien versjes over gevarieerde onderwerpen zitten vol woordspelingen en taalgrapjes. Ook is er een liedje op een bekende wijs en zijn er twee 'taaloefeningen' waarbij woorden geraden moeten worden. Knap om je op dit eenvoudige niveau (AVI-M5) zo met taal uit te kunnen leven en het bewijs dat leesoefenstof beslist niet saai hoeft te zijn! Voor snel vorderende beginnende lezers vanaf ca. 6,5 jaar. Ook als voorleesboek vanaf ca. 4 jaar succesvol te gebruiken.

Over Bette Westera

CC BY-SA 4.0 - Foto van/door Christoph Rieger

Bette Westera (Velp, 20 juni 1958) is een Nederlands kinderboekenschrijfster. Van 1991 tot en met 2003 woonde en werkte ze op het Franciscaans Milieuproject Stoutenburg.

Bette Westera debuteerde met de kinderbijbelserie Heb je wel gehoord, die ze samen met haar moeder van 1990 tot 1995 schreef. In 1999 verscheen haar eerste prentenboek, getiteld Wil je met me trouwen. Daarna volgde een groot aantal boeken voor kinderen in de basisschoolleeftijd: prentenboeken, boeken met gedichten, voorleesboeken en boeken om zelf te lezen. Bette Westera werkt samen met verschillende illustratoren, onder wie Sylvia Weve, Loes Riphagen, Philip Hopman, Thé Tjong-Khing, Sieb Posthuma, Barbara de Wolf en Harmen van Straaten.

Bekroningen

Het prentenboek Een opa om nooit te vergeten werd bekroond met een Vlag en Wimpel 2001, Golden Apple of Bratislava, Sankei Children’s Book Award en de Grand Prix for the Best Book. Het …Lees verder op Wikipedia